Menu

Storing verhelpen

Bij storingen staan wij dag en nacht voor u klaar om u zo snel mogelijk van dienst te zijn. Heeft u een storing tijdens of buiten kantoortijden dan kunt u ons bereiken op ons storingsnummer 0592-389 343 en u wordt direct geholpen ook in de weekenden. Bij storingen vragen wij u om onderstaande actie te ondernemen:

 

U ruikt gas

Ruikt u gas in uw woning en heeft u een gaslek? Neem dan onmiddellijk actie. De eerste stap die u neemt, is het dicht draaien van de hoofdgaskraan. De hoofdgaskraan is veelal te vinden voor uw gasmeter in de meterkast. Zet daarna onmiddellijk de deuren en ramen open zodat het gas weg kan. Doof alle vuur en sigaretten en bel onze storingsdienst.

 

Stroomuitval

Is de stroom in uw woning uitgevallen? Dan kunt u een aantal dingen zelf controleren:

  • Stroom uitval bij het aanzetten van een apparaat: Viel de stroom uit toen u een bepaald apparaat aanzette of toen het automatisch aansloeg (bijv. een koelkast of wasmachine)? In dat geval is dat apparaat de meest waarschijnlijke oorzaak. Trek de stekker uit het stopcontact en schakel de stroom weer in. Als de stroom niet opnieuw uitvalt, hebt u de oorzaak gevonden. Bel een onderhoudsmonteur voor het kapotte toestel. Steek de stekker niet opnieuw in het stopcontact!
  • Stroomuitval in het hele huis: Is de stroom in het hele huis uitgevallen? Dan is de hoofdzekering doorgeslagen of is de aardlekschakelaar geactiveerd.
  • Stroomuitval in bepaalde vertrekken: Is de stroom alleen in bepaalde vertrekken uitgevallen? Dan is er een groeps-zekering doorgeslagen. Gebeurde dit bij het inschakelen van een apparaat of een lamp? Trek dan de stekker uit het stopcontact of vervang de lamp. Schakel de stroomgroep weer in. Valt de stroom opnieuw uit, bel dan onze storingsdienst.

 

CV-ketel

Is de CV in uw huis uitgevallen? Dan zijn er twee dingen die u meteen moet uitvoeren. De elektronica van een CV kan door allerlei oorzaken ontregeld zijn. Druk daarom op de reset-knop. Met de reset-knop zet u alles weer in de begin-stand. Vergelijk het met het opnieuw opstarten van uw computer. De plaats van de reset-knop verschilt per CV-ketel. Wanneer u de knop niet kunt vinden staat de reset knop ook in het instructieboekje vermeldt. Controleer na de reset-knop de waterdruk. Deze wordt vaak in het display weergegeven. Soms staat daar een melding als Good, OK of Fill. In het instructieboekje ziet u wat de meldingen betekenen. Ook staat erin hoe u de waterdruk kunt zien. Een normale druk is tussen de 1,2 en 2 bar. Wanneer de waterdruk te laag is zult u de CV-ketel bij moeten vullen en de ketel opnieuw moeten opstarten.

 

Is er toch iets anders aan de hand? Bel dan onze storingsdienst op 0592-389 343

Deel deze pagina:Email this to someoneShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Google+0Pin on Pinterest0